Dagbog fra beboerferien til Bornholm

Bornholm, Bornholm Bornholm, du min dejlige ferieø
Læs her om beboernes ferie til solskinsøen

Dag 1: Ankomst
Kære dagbog
Kl. 10.00 kørte bussen fra Greve Nord med 51 glade beboere. Kursen var sat mod Ystad og Bornholm.
I Rønne hentede vi de sidste 10 deltagere, som var taget over med natfærgen aftenen inden og havde fået husly hos præsten i Rønne, indtil vi kom.
bb fe 18 1Kl. 14.30 ankom vi til Hasle Camping, og så var der ellers fest og glade dage i hytterne og på hoppeborgen. Resten af dagen er gået med at flytte ind i hver sin lille campinghytte og blive en del af livet på campingpladsen.

Previous ◁ | ▷ Next

Her er badeland, hoppeborg, legeplads og en smuk strand og skov. Det hele er blevet prøvet af,  og både voksne og børn har allerede fået nye venner. Bornholm har taget godt imod os, og vi glæder os til imorgen.
bb fe 18 2

Dag 2. Middelaldercenter og Rundkirke
Kære dagbog
Vi startede med en god morgenmad, og så var vi afsted til Middelaldercentret med buschauffør Claus. Vi havde husket frokost og masser af forventninger.

Vibeke Krudtkælling tog imod os i flot "særk", det er noget middelaldertøj, der kun bliver vasket 1 gang om året, som hun fortalte. Hun viste os, hvordan man levede i middelalderen. Alle de voksne var meget stolte af vores spørgelystne og interesserede unger, der stillede masser af gode spørgsmål om middelalderen.
bb fe 18 3Vi fik lov at prøve at skyde med bue og pil, det var sjovt! Alle fortællingerne om runer, ler og røverhistorier faldt i for jord, og det var så skægt at opleve. Næste stop var Østerlars rundkirke, hvor vi kikkede rundt og havde fællessang, inden turen gik hjem i badeland på campingpladsen. Aftenen blev sluttet af med grillmad og fantastisk rundbold i den nedgående sol - vi glæder os til i morgen.
bb fe 18 4Dag 3: Hjemme-sjov-dag
I dag har vi haft en hyggelig hjemmedag på campingpladsen med masser af hygge, pizzabuffet til frokost og æselspil og masser af leg og skæg. En del af os blev kølet ned og havde det sjovt i vandland, og kl.16 gik vi i gang med konkurrencer og boldleg for børnene.

Lone, Steen, Gitte og Suz var på fire poster, hvor vi skulle konkurrere i forskellige ting. Et sted skulle vi spille fodbold, hvor to børn var bundet sammen, et andet sted skulle vi lave kluddermor, et tredje sted var der samarbejdsøvelse, hvor vi skulle balancere en bold på en lang snor.
beboerferie 18aSidste post var en balanceøvelse, hvor alle skulle bære en bøtte vand på hovedet frem og tilbage. Det var så sjovt, alle var faktisk rigtig gode til det. Der blev grinet, mens alle gav den fuld gas, og vi fik sved på panden. Efter sådan en omgang, var det heldigvis tid til lækker aftensmad og en gåtur til stranden.

Previous ◁ | ▷ Next

Til sidst var der planlægning af festen i morgen, det bliver skægt!
Børnene er gode til at finde hinanden på kryds og tværs, og der er dannet masser af nye venskaber. Fordi her er så dejligt roligt, kan også de helt små børn gå på tur og opdagelse på pladsen og hygge sig, mens de voksne kan se efter dem på afstand.
beboerferie 18bVi har det rigtig dejligt her på Bornholm, og alle er i rigtig godt humør. Nu er vi trætte og solmætte og fyldt med gode indtryk, så nu smutter vi i seng.
Godnat fra os

Dag 4: Hammershus og fest
Endnu en dag i skønt selskab med søde børn og voksne. Først gik turen på røgeri fra morgenstunden, der var godt nok mange fisk, og det duftede godt.
Senere gik turen videre til ruinen Hammershus, hvor vi blev opdelt i to hold og iført gamle soldaterdragter, hjelme, bælter og sværd. Og så skulle vi kæmpe, som man gjorde dengang i gamle dage.
bb fe 18 8Det ene hold var Svensken, og det andet Bornholmerne, og så gik krigen igang - desværre vandt svensken, men det var jo heldigvis kun for sjov, og vi var lige gode venner bagefter. Det var en god måde at lære historie på, og vi havde mange tilskuere.

Så gik turen hjem i badeland for nogen, mens andre planlagde og pyntede op til fest.
Vi fik lækker mad, og så gik den vilde konkurrence aften i gang med limbo, stoledans, arabisk dans, stopdans, talentshow.
bb fe 18 10Den fantastiske aften sluttede naturligvis af med dejlige vaffelis med krymmel og vanillecreme.
Stor tak til planlæggerne af festen, det var en super aften og flot solnedgang. På vores sidste aften fik vi også besøg af et lille pindsvin.

Øv øv at vi skal hjem i morgen, vi kunne sagtens være blevet her meget længere. Og som en af damerne sagde: Næste år snupper vi 14 dage!

Dag 5: Øv, det er sidste dag
Så kom dagen, hvor ferien desværre sluttede. Det har ellers været helt fantastisk! Vi har hygget os, leget, grinet, hoppet, badet, kæmpet med svær, sunget i rundkirke, spist is, danset og meget meget mere.
Men fredag blev vi igen hentet i bussen, der skulle køre os hjem til Greve Nord.

Alle fik vi pakket vores ting sammen, og turen gik først mod Rønne, så op på færgen og så hjem gennem Sverige med bussen. Hele vejen hjem blev der sludret og hygget og talt om alle de hyggelige ting, vi har lavet sammen de sidste par dage. Det var en hel bus med nye venner, der kørte ind på parkeringspladsen i Askerød fredag eftermiddag.

En stor tak til alle børn og voksne, der har været med til at gøre det her til en helt fantastisk ferie!
IMG 1985

Aktiviteter i Greve Nord
thors collage

Her kan du se alle de mange aktiviteter og tilbud, som vi har i Greve Nord.