Dagbog fra en fantastisk beboerferie

Igen i år har familier og medarbejdere fra Greve Nord Projektet været på en hyggelig beboerferie

Humøret var højt, og alle glædede sig til en hyggelig og sjov tur, da bussen d. 26. juni trillede ud af Askerød på vej mod Fårevejle.
De 24 børn og voksne fra Greve Nord var mere end klar til at tage på årets beboerferie fyldt med skæg og oplevelser. Herunder kan du læse, hvad de har lavet på ferien, og se alle de fine billeder!
IMG 4726Dag 1 - mandag
Kære dagbog.
Så kom vi endelig afsted på beboerferie! Ih hvor har vi glædet os. Alle børn og voksne var glade og spændte, så vi skyndte os at få pakket bussen, så vi kunne komme afsted. Da alt var pakket og klar, satte bussen kursen mod Veddinge Bakker, og vi vinkede farvel til Greve Nord.

Da vi kom op til kolonien, hjalp vi hinanden med at tømme bussen. Alle fik deres værelser og senge gjort klar, og så skyndte vi os ud og lege i det lækre solvejr.IMG 4649
Da det blev tid til aftensmad, lavede det første madhold skøn pizza med forskelligt kød og fisk og bland selv salat. Det smagte rigtig godt.
Bagefter gik vi tur til stranden, og vi er rigtig heldige, for den ligger lige for enden af vejen. Nøj, der var mange store bølger.
Vi fik en vaffelis til dessert, og bagefter var der masser af boldleg og udendørsaktiviteter.
Og det var ikke kun os børn, der legede, det var også de voksne.
Nu sidder folk i små grupper og snakker, spiller spil og glæder sig til turen i morgen.
Godnat og tak for en dejlig dag.

Previous ◁ | ▷ Next

Dag 2- tirsdag
Kære dagbog.
I dag gik turen til Sommerland Sjælland. Vi glædede os alle sammen, for vi vidste jo, at der var vandland, så vi havde pakket badetøjet.
Det var dog lidt koldt fra morgenstunden, så vi måtte starte med sokker i sandalerne og store trøjer, men over middag kunne vi begynde at smide lidt af tøjet.
Nogle af børnene var ligeglade med temperaturen, de kunne sagtens bade alligevel - de fleste voksne holdt sig dog på land.

I sommerlandet oplevede vi også alt muligt andet sjovt. Der var bl.a. indianere, man kunne kører i biler, sejle i både og alt muligt andet. Alle hyggede sig og grinede, og der var masser af fri leg.
Vi sluttede turen med en stor is, inden vi igen satte os ind i bussen og kørte hjem til kolonien.

Der var flere, der var helt trætte, så meget havde vi drønet rundt. Da vi havde spist dejlig aftensmad, gik vi tur til vandet. Det var dog blevet alt for koldt til at bade, desværre.
IMG 4702Det har været en rigtig god dag med masser af sjov og leg.
Vi ses i morgen!

Dag 3 - onsdag
Kære dagbog.
I dag har vi hygget hjemme på kolonien og ude i det gode vejr. Vi har bl.a. været på tur til stranden, leget med sjippetov, tegnet med kridt, leget fangeleg og spillet en masse boldspil. Der var plads til, at alle kunne gøre det, de havde lyst til, og både børn og voksne fik snakket og grinet på kryds og tværs.

De flittige i køkkenet havde lavet dejlig lasagne til aftensmad, som smagte rigtig lækkert, så vi fik spist os meget mætte!
Men der var nu alligevel plads i maven til lidt mere, og det var heldigt. For bagefter hyggede vi med at lave blå og bage snobrød til den helt store guldmedalje. Der var lidt svært at undgå, at snobrødene ikke blev lidt brændte... men det gjorde ikke noget, det skal de vist være. De smagte rigtig godt, og det var rigtig hyggeligt at sidde ved bålet og snakke og kigge på flammerne.
Dagen sluttede af med to slags kage, imens vi sad og så bålet brænde ud.
Nu er vi alle sammen helt trætte, meget mætte, og vi lugter af bål, så der skal vist vaskes hår i morgen.
God nat, jeg glæder mig allerede til en ny dag.

Previous ◁ | ▷ Next

Dag 4 - torsdag
Kære dagbog.
I dag skulle vi igen ud og opleve en masse. Vi tog afsted til Odsherred Zoo i en fin bus og højt solskin. Alle var glade og kunne næsten ikke vente md at komme ud og se dyr.
Vi fik en guidet tur rundt i den store Zoo af to gode fortællere. Den ene var endda havens direktør, så vi følte os meget fornemme.
Fordi vi var så heldige, fik vi mulighed for at fodre odderne med fisk og lemurerne rosiner. De spiste godt nok meget, så vi kunne blive ved og ved!

Vi mødte også en kæmpe kvælerslange! Heldigvis var den tam, og selvom dyrepasserne havde helt styr på den, var den lidt uhyggelig.
Den hedder Trunte, og vi fik alle mulighed for at klappe hende. Det føltes alligevel lidt farligt, men alle overvandt deres frygt. Så seje var vi nemlig. Så Trunte blev klappet af alle, og den var faktisk varm og blød.
Bagefter var nogle af os ude og ride på heste. De var så søde. Gitte hjalp med at være hestepige og trak alle os børn rundt i Zoo sammen med deres egen hestepige.
Vi ville alle rigtige gerne se påfuglen, og det fik vi heldigvis også mulighed for. Den var rigtig flot, og den gik bare rundt mellem gæsterne i Zoo. IMG 4619Men det var kun de få heldige, der fik en af de flotte halefjer. Vi kunne jo ikke alle få, for så ville den stakkels påfugl slet ikke have nogen fjer tilbage.
Inden vi tog hjem fra Zoo fik alle vi børn fik en sej og flot pig fra det søde hulepindsvin. Den skal jeg have md hjem og passe godt på.

Da vi kom tilbage til lejren efter den sjoveste og bedste tur i Zoo, var der endnu flere overraskelser.
Martin og Lotte havde arrangeret en spændende skattejagt rundt i området, som var rigtig sjov. Jagten blev afsluttet i bedste stil med vandballoner og skæg og ballade!

Det er ret sørgeligt faktisk... for det er jo vores sidste aften her på ferien. Vi kunne ellers sagtens være blevet ved længe endnu, for vi har det så sjovt sammen.
Men når det nu var sidste aften, så skulle der festes! Så vi dansede og lavede sjov, og der var knæklys og snacks og god musik. Vi dansede og hyggede os til, men til sidst kunne vi ikke mere.

Dag 5 - fredag
Kære dagbog
I dag var sidste dag på ferien. Øv, vi kunne sagtens have været her i mange flere dage. Vi har haft det så sjovt og hyggeligt. Og både voksne og børn er enige om, at vi helt sikkert skal mødes igen, når vi kommer hjem. Og heldigvis går der ikke så længe. Få i løbet af det næste år, vil Suzanne inviterer os alle til fællesspisning, så vi kan tale om de sjove oplevelser.

Vi hjalp hinanden med at rydde op og gøre klar til at køre hjem.
IMG 4662I bussen blev der talt om alle de sjove ting, vi har lavet i den her uge. Der blev vist billeder på telefonerne, mens andre tog en lur.

Tak til alle de søde børn og voksne, som har været med på ferien her. Jeg kommer til at savne jer, men så er det godt, at vi stadig kan lege sammen herhjemme i Greve Nord.
Tak for en skøn uge i Veddinge Bakker.

Aktiviteter i Greve Nord
thors collage

Her kan du se alle de mange aktiviteter og tilbud, som vi har i Greve Nord.

Bankospil i hele 2017

banko - web

Kom og vær med - skriv dem i kalenderen med det samme