Sundhed med Kultur: Bliv sommerklar i højt humør


Af: Anni Rigdahl, Gersagerparken

De seks ugers Sundhed med Kultur-festival er gået i gang, og en af de første aktiviteter var en sjov omgang sommerklar gymnastik med aktivitetsmedarbejder Suzanne Magelund fra Greve Nord Projektet.

Mandagens faste gymnastikhold havde fået et ekstra pift med lidt afsluttende kostvejledning og lidt sunde snacks efter en times god Pilates og afspænding. Humøret var i top hos alle damerne på holdet, og der er altid plads til en ekstra person på holdet. Læs med her og bliv inspireret.

pilates - web

Mandag i Heimdals Kvarter kl. 17.00 – 18.30: Her mødte 15 damer op til en dejlig og frisk gang gymnastik, hvor de alle kom godt i gang under aktivitetsmedarbejder Suzanne Magelunds kyndige instruktion.
Der startes stille og roligt op med en god gang opvarmning, men, men – det rolige varede ikke ved, nu blev tempoet sat op, så hjerterytmen kunne mærkes, alle fulgte med, så godt de kunne, hvor får Suzanne kræfterne fra?? Svaret er let nok. TRÆNING hver dag.

Turen på gulvet blev startet

Først blev der hentet måtter frem, én til hver, for nu skulle vi ned på gulvet. Der sad de fint med strakte ben, men Suzanne havde noget i ærmet, nu skulle de med fingrene gå så langt ud til fødderne som muligt, og husk det var med strakte ben – Og de gjorde det. Nogen øver sig nok til næste gang.
Men modet blev ikke tabt, damerne var meget ivrige, og det var første gang de skulle lave de øvelser, så lidt mere træning giver bedre resultater.

Strækøvelser, uha!

Nu skulle de alle være små havfruer, et ben bøjet det andet strakt, og så op med armene, yndefuldt derefter bøjede de kroppen, så siderne næsten fik strækmærker, så derefter den anden side, og sådan blev det ved. Suzanne var meget beskeden, hun sagde, at de KUN skulle lave øvelsen 10 gange, efter de første faldt flere fra, selv små øvelser kan godt være svære, især hvis ikke man tidligere har dyrket motion.

Hemmeligheder

Kan I holde på en hemmelighed, spurgte Suzanne, nu var alle nysgerrige. Så er det ned på knæ armene på måtten læg hovedet ned på armene, så tager vi 25 knibeøvelser, det skal I gøre hver dag – f.eks. når I venter på bussen eller står i kø i Bilka - der er ingen som kan se det. Jeres bækkenbund får en træning, som er rigtig vigtig. Der er en hel del kvinder, som har svært ved at holde på vandet, fordi deres bækkenbund er blevet slap, og denne øvelse kan hjælpe dig.

Faste Baller

Ja så fik ballerne en tur, hvem vil ikke gerne have faste baller, og ikke sådan nogle som hopper, når man går. Inderlårets muskler blev gennemarbejdet, men AV, var der flere der sagde.

Baby tur

En af damerne havde sin lille søn med, og han morede sig rigtigt, for han kravlede rundt på sin mor imens hun lå ned på gulvet, man kan sige, at hun fik dobbelte øvelser.

Maveøvelser, nøj!

Ned og lig på ryggen, benene bøjede på madrassen, hænderne under hovedet, klar ? nu løfter du hovedet 10 gange, vil man gøre det lidt svære så løftes benene og krydses over gulvet, derefter så løftes hovedet.
Den øvelse giver godt, men er sej.

Frugt og drikkelse

I anledning af, at der ligenu kører 6 ugers Sundhed med Kultur, sluttede dagens gymnastik med, at Suzanne havde skåret forskellig frugt ud og lavet en mega sund drik.

Suzanne fortalte, at dette ikke skete hver gang, hvorefter hun fortalte om Sundhed med Kultur-festivallen, og at alle kunne tage de fremlagte programmer. Man takkede for i dag og sagde kom snart igen.

Så kunne oprydningen komme i gang, al frugt blev spist, så der var nemt at vaske op bagefter.

Tak til Suzanne, for en positiv oplevelse.

 

Aktiviteter i Greve Nord
thors collage

Her kan du se alle de mange aktiviteter og tilbud, som vi har i Greve Nord.
Læs mere

Bankospil i hele 2017

banko - web

Kom og vær med - skriv dem i kalenderen med det samme

Læs mere her