Stor interesse for Power-efterår


Af: Marie Skjelbo Justesen

Der var masser af glæde og energi i luften, da de mange børn og unge fra Greve Nord mødte kampberedte op til de sjove aktiviteter i efterårsferien.

De mange arrangementer var et samarbejde mellem ValHallen, Mælkebøtten i Gersagerparken, Greve Gadeteam og Greve Idrætsfritidsklub, og netop ValHallen lagde plads til alle de mange sportsaktiviteter.

Herunder kan du se en billedreportage fra aktiviteterne.

fllesbillede

Mandag den 17. oktober var der en hip hop-workshop for piger, hvor Angelina Rasmussen sørgede for både dans, hygge og andre lege for pigerne. Alle hyggede sig, og især stolelegen var et stort hit for alle.

hip hop 2 

hip hop 1

Også i Valhallen blev der hygget og leget. Gademedarbejderne sørgede for, at der var godt gang i de fjernstyrende biler, og der var rift om at komme til. Dagen bød også på både fodbold og basket for de børn, der havde lyst.

fjernst. biler2

fjerbst. biler

Tirsdag den 18. oktober blev der skruet lidt ned for interessen, da det regnede og blæste meget, men der blev i den grad taget revanche, da der onsdag den 19. oktober blev spillet masser af fodbold i ValHallen, og i Mælkebøtten blev der afholdt FIFA-turnering.

fodbold

fodbold2

fodbold5

"Det gik super godt med FIFA-turneringen. Vi havde trukket lod om, hvem der skulle spille mod hvem, og da der var 16 drenge med, så blev der virkelig gået til den" siger Omid Mojaver, der er børn- og ungemedarbejder i Mælkebøtten.

fifa1

fifa2

Torsdag den 20. oktober var der igen stor tilslutning, da den store Høvdingebold-turnering løb af stablen. Der var mødt rigtig mange deltagere op både fra Gersagerparken og Askerød, og der var også et helt hold fra Idrætsfritidsklubben.

hvdingebold4

hvdingebold3

hvdingebold 2

hvdingebold

"Vi er super glade for, at der har været så stor interesse for de forskellige aktiviteter, og det var dejligt at se, at alle de mange børn og unge var glade og gav sig fuldt ud, hvad enten vi spillede fodbold, høvdingebold eller legede med fjernstyrede biler" fortæller Hanne Olsen fra ValHallen, og Claus Katzmann fortsætter:

"Ja, og alle var helt med på, at vi trak lod om holdopstillingerne, og de gik bare med på det hele med højt humør".

valhallen

Med efterårsferien på hæld var der ikke arrangeret nogen faste aktiviteter fredag den 21. og lørdag den 22. oktober, men Power-efterår blev lukket af for i år søndag den 23. oktober med poker-spil om eftermiddagen i Mælkebøtten. Børn- og ungemedarbejder Anders Kollerup havde som udgangspunkt inviteret en håndfuld drenge over 16 år, men da der ikke dukkede så mange op, blev det de 10 – 15-årige, der fik lov.

poker 2

"Jeg lærte drengene reglerne, og de var rigtig interesserede og lærte hurtig det strategiske i spillet. Desuden så havde jeg lavet en regel om, at de ikke måtte spille computer den dag. Hvis ikke de ville være med til poker, så kunne de finde et andet brætspil, og det syntes de faktisk var rigtig sjovt" siger Anders Kollerup.

poker 1

Der var stor enighed om, at der var en succes, at så mange forskellige aktører var sammen om at lave efterårsaktiviteter. Det gav både et stort fremmøde på tværs af boligområderne i Greve Nord og på tværs af klubberne.

 


Dagbog fra Tyrkiet - Integration gennem uddannelse og refleksion


gruppebilledeAf: Stine Juul Hartmann

Søndag den 18. september rejste ni unge mænd i alderen 18 – 25 år og tre turledere til Ankara og Istanbul i Tyrkiet.

De er alle med i projektet "Integration gennem uddannelse og refleksion", som sætter fokus på uddannelse af rollemodeller blandt unge med anden etnisk baggrund.

Læs mere om projektet her

I denne dagbog fortæller Stine Hartmann om turen. Hun var den ene af de tre turledere, og dagbogen beskriver de unge mænds rejse og oplevelser gennem små dagsbeskrivelser.

dag1 1Dag 1 - Ankara - den 18. september:

Vi er kommet godt til Ankara efter en lang tur. Alle mødte op til tiden i lufthaven kl. 24.00 og flyveturen gik godt og vores hotel er fint.

Dagen har været præget af et minimum af søvn, men alle har haft et godt og positivt humør hele tiden.

Vi har brugt den første dag på at gå rundt i byen, som er stor og spændende. Her er et vældigt mylder af trafik, caféer og gadehandlere, som er sjovt at være i.

Vi bor over for en barber, som klipper og barberer for den nette sum af 18 kr. Desuden kan man få lagt en ansigtsmaske af mudder til en ti'er, og det har flere af drengene allerede benyttet sig af - til stor morskab for os andre!

Alle er trætte og har lovet, at i morgen skal vi bruge vores hjerner og ud og se mere på byen.

Dag1 3Dag 2 - Ankara - den 19. september:

Dagen i dag bød på undervisning. Vi talte blandt andet om byen Ankara og udviklingen generelt i Tyrkiet både socialt og historisk.

Nogle af drengene talte med en af de mange tiggere på gaden. Hos denne mand kunne man købe en vejning til 1 krone.

Derefter gik vi ud og kiggede lidt på realiteterne, hvor vi blandt andet så en stor historisk moske - Haci Bayram Veli, hvor drengene kunne prøve at bede. Der var flere, der syntes, at det var sjovt at være i en moské med rulletrappe - for det er de ikke vant til hjemmefra :).

Vi har gået mange kilometer og mødte mange nysgerrige blikke. Desværre er det svært at kommunikere med indbyggerne, da de er ret dårlige til engelsk, man så får man mulighed for at få brugt sine kreative evner.

Dag 3Dag 3 - Ankara - den 20. september:

Vores 3. dag har været fyldt med oplevelser!

Den lokale barber fortalte, at der desværre var sprunget en bilbombe i det område, hvor vi alle havde været dagen før, så det skulle der lige følges med i!

Alle mødtes kl. 10 til en gennemgang af dagens program, som skulle starte med en øvelse i at sige positive ting om hinanden i stedet for at fokusere på det negative.

dag 4Selv om det ikke blev modtaget med endeløs jubel, var alle glade for øvelsen og blev opmærksomme på, hvordan en positiv tilgang til andre mennesker motiverer og giver en masse selvværd i stedet for at fokusere på det negative.

Derefter gik turen til Konya-provinsen, hvor størstedelen af tyrkerne/kurderne i Danmark kommer fra. Det var en smuk og spændende oplevelse som sluttede af med fællesspisning i Konya by. Selvom turen tog 12 timer, var alle glade og positive og stemningen helt i top.

Efter den lange dag var der enighed om, at næste dag skulle stå på afslapning inden rejsen til Istanbul.

istanbul 2Dag 4 - Ankara - den 21. september:

På vores 4. dag blev besluttet, at der var behov for en fridag oven på det hårde program fra dagen før.

Alle har hygget med hamam, god mad og afslapning.

I nat går turen til Istanbul, som alle glæder sig meget til at opleve.

Dag 5 & 6 - Istanbul - den 22. & 23. september:

Vi kom godt til Istanbul torsdag morgen tidligt, men vi fik først vores værelser på hotellet sent - og meget af natten var uden søvn. Nogle er blevet ramt af sygdom med dårlig mave og feber, men fredag havde de det noget bedre. Drengene har alle været til fredagsbøn, og vi andre slappede lidt af, før det går løs med at udforske Istanbul.

katDag 7 - Istanbul - den 24. september:

I dag havde to af de unge forberedt en tur rundt i Istanbul. Vi var i den blå moske og Hagia Sophia. De viste rundt og fortalte historiske ting om monumenterne. Alle syntes, at det var spændende og lærerigt.

Man kan roligt sige, at vi ikke bor i den pæne ende af Istanbul, og når drengene kommer hjem om aftenen fra den lokale vandpibecafé, har de altid noget at fortælle. Fulde mennesker, prostituerede og deres alfonser, som bliver jagtet af politiet, hjemløse som sælger alt lige fra kastanjer til lommetørklæder.

På hotellet bor der en dreng på 17 år. Han har mistet begge sine ben i en togulykke for to uger siden. Han søger de unge, og de taler meget med ham. De har undret sig over at han er så glad, når han nu har mistet begge sine ben, men han er så taknemmelig over at være i live!

Hans historie berører dem meget og sætter deres eget liv i perspektiv - pludselig kan en hovedpine eller lidt kvalme synes ligegyldig!

Drengene får løbende opgaver, som de skal løse i grupper - det går rigtigt godt! I morgen skal dagen tilbringes på Bosporus-strædet, vi glæder os!

Dag 8 - Istanbul - den 25. september:

Det meste af dagen blev tilbragt på Bosporus-strædet. Det var en meget smuk tur, og alle fik en fornemmlse af, hvor stor Istanbul er.

fodbold2Dag 9 - Istanbul - den 26. september:

Dagen i dag stod på opgaver og teamarbejde. Drengene blev delt op i grupper med en bunke spørgsmål under armen til de lokale, de skulle blandt andet undersøge arbejdsløshedsforhold, boligudgifter og skoleforhold. Drengene har deadline i morgen

En gruppe fik dog en anden opgave, og det var at skaffe fodboldbilletter til en Galatasaray kamp. Opgaven var lagt i gode hænder og ruten til stadion var planlagt til mindste detalje. Vi kom godt rundt i forskellige transportformer, da der var fire skift undervejs, med en indlagt spisepause. Det var noget af en bedrift! Det var en stor oplevelse og kampe endte 2-0 til hjemmeholdet:-)

Dag 10 - Istanbul - den 27. september:

Efter at have fået udleveret forskellige opgaver i går, havde drengene undersøgt de spørgsmål, de havde fået, og det var overraskende for de fleste, hvordan forholdene er i Tyrkiet i sammenligning med Danmark. Det skabte en god og spændende debat og gav en masse nye indsigter for alle.

Dag 11 - Istanbul - den 28. september:

Nogle af drengene havde forberedt en rundtur i Topkapi - det store flotte palads som husede de mange kaliffer og sultaner i osmannisk tid. Alle rum blev nøje gennemgået og studeret og de imponerende rum blev beundret. Også denne tur var planlagt til mindste detalje.

Dag 12 & 13 - Istanbul - den 29. & 30. september:

De sidste par dage er brugt på opsummering, diskussioner og shopping. Alle har haft en dejlig tur, men hjemveen er begyndt at melde sig, så nu ser alle frem til hjemrejsen til København på lørdag.

 


Skoleelever i brandmandsuniform er en succes


gruppebilledeAf: Marie Skjelbo Justesen

Greve Brandvæsen kan med god grund være stolt. Det første forløb af satspuljeprojektet "Ildfluer" er gået over al forventning, og da projektet er det første af sin slags i Danmark, kan de flotte resultater bruges aktivt i de kommende forløb.

Ildflue-forløbet uddannede seks drenge i alderen 12-14 år fra Askerød i at blive små brandmænd, hvor fokus var på sammenhold, disciplin og respekt for andre. Efterfølgende har drengene haft mulighed for at fortsætte brandmandsgerningen i Greve Ungdomsbrandvæsen.

gruppebillede 3"Ildfluerne er en del af satspuljeprojektet – som også indeholder et Bandkadet-forløb for drenge mellem 14-16 år, hvor vi er med til at skabe rollemodeller blandt drengene i Askerød og i Greve Nord-området. De seks drenge, der var med på det første ildflue-forløb, er blevet håndplukket, og vi har derfor haft et tæt samarbejde med Greve Kommunes Gadeteam, skolerne og klubberne her i området. Hele forløbet er gået rigtig godt, og vi er meget stolte af drengene" siger projektleder og viceberedskabsinspektør Torben Bang-Christensen fra Greve Brandvæsen.

stigeForløbet tog en uge, hvor drengene fik fri fra skole. De blev hver morgen hentet af Gadeteamet foran deres skoler, og træningen foregik frem til sidst på eftermiddagen, hvor de blev afleveret på skolerne igen.

Der har været stor opbakning fra forældrene, som alle blev godt informeret om hele forløbet forud for opstarten.

Drengenes store udvikling

Uddannelsen til Ildfluer bestod af mange forskellige praktiske øvelser, hvor drengene fik lov at prøve kræfter med opsætning af stiger, slangeudlægning og brandslukning.

brandslukningDer blev også lavet enkelte skriftlige øvelser, hvor drengene blandt andet skulle lave en risikooversigt over brandsikkerheden i deres egne hjem baseret på deres nye viden om f.eks. forebyggende brandsikkerhed.

"Vi er utrolig glade for resultaterne af Ildflue-forløbet, for vi kan se, hvor meget de her drenge har fået med sig. De har fået en større selvtillid, og de har fået en viden med sig, som de kan fortælle andre om. I bandvæsnet arbejder vi ud fra tre grundlæggende principper – mod, disciplin og respekt – og jeg kunne bestemt se, at sammenholdet og lysten til at lære virkelig kom frem under forløbet" fortæller Jacob Jensen, der var en af instruktørerne på forløbet.

Ildfluerne fremviste deres nye brandmandskundskaber på en afsluttende opvisning for blandt andet deres forældre, og de var ikke til at skyde igennem.

Udover en gennemgang af nogle af de praktiske øvelser, holdt alle seks også en tale, hvor de fortalte om, hvad de havde fået ud af forløbet – hvilket blev kvitteret med et diplom og en ildflue-trøje.

Behovet for rollemodeller

Idéen om at tilbyde små brandmandsforløb til børn og unge, hvor fokus er på at skabe rollemodeller, er skabt med inspiration fra Manchester i England.

frstehjlpHer har man flere års erfaring med et lignende projekt, der desuden har medvirket til at styrke relationerne mellem boligområder og redningsmandskab. I slutningen af 2008 oplevede Greve Bandvæsen store udfordringer med ildspåsættelser og efterfølgende chikane af slukningsarbejdet bl.a. i Askerød.

Nu oplever brandmændene dog et helt andet og positivt forhold til lokalområdet, og de er ikke i tvivl om, at de tidligere Brandkadet-forløb har haft afgørende betydning.

Det er med disse gode resultater i baggagen, at Ildflue-forløbet er blevet til, hvilket giver de unge mulighed for at spille en aktiv og positiv rolle i deres eget lokalområde.

"Rollemodeller findes overalt, både i formel og uformel henseende. Vi støder alle på dem i vores liv, og lader os inspirere og vejlede, og samtidig kan vi selv "risikere" at blive rollemodeller for andre. I forbindelse med Ildfluerne og Brandkadetterne har det været tanken at videregive de positive værdier som brandvæsenet repræsenterer - kombineret med brandmandsfærdigheder og sjove oplevelser. Vi håber og tror, at drengene tager dette med sig i "rygsækken" til glæde for venner, familie og andre de møder på deres vej" siger Adam Petersen, der er projektleder på satspuljeprojekterne i Greve Kommune.

Budskabet lever videre

I Greve Brandvæsen er der enighed om, at det første Ildflue-forløb var en succes. Det har været en sej uge, hvor alle skulle ind på det samme spor, men der har været et minimum af konflikter, og drengene har som udgangspunkt været indstillet på at følge reglerne og lære en masse.

gruppebillede 2"Vi er så stolte af drengene. Den afsluttende opvisning var super flot, og det var dejligt at se, at de alle gik hundrede procent ind for opgaven, og jeg ved, at vi har rykket dem lidt. De arbejdede sammen om opgaverne, havde sans for detaljerne og sikkerheden, og vi var ikke i tvivl om, at de har fået en langt større forståelse og respekt for det arbejde, som brandmænd udfører" siger Torben Bang-Christensen og fortsætter:

"De her drenge er de bedste ambassadører for os og det, vi laver. Som rollemodeller kan de være med til at videreføre de værdier og regler, som vi har arbejdet med i forløbet og forhåbentlig få dem til at sprede sig som ringe i vandet blandt deres venner."

I uge 43 starter Brandkadet-forløbet op for de 15-16-årige. Grundlaget for uddannelsen er det samme som med Ildfluerne, men for de ældre drenge kommer forløbet til at strække sig over otte uger, hvor træningen kommer til at foregå om aftenen.

 


Ny lektiecafé giver en hjælpende hånd i Gersagerparken


LektiecafAf: Marie Skjelbo Justesen

Greve Nord Projektet starter i samarbejde med Ungdommens Røde Kors en ny lektiecafé op i Mælkebøtten i Gersagerparken.

Der har gennem længere tid været stor efterspørgsel på lektiehjælp i området, og det er med stor glæde, at det var muligt at slå dørene op til den allerførste lektiecafé torsdag den 6. oktober for alle.

Den vil fremover have åbent hver torsdag mellem kl. 17 -19 for alle, der har behov for en ekstra hånd med lektierne.

"Jeg er rigtig glad for, at det er muligt at samarbejde med Ungdommens Røde Kors om lektiecaféen. Organisationen har mange års erfaring med lektiecaféer, og de har de rette ressourcer til at give hver frivillig de kompetencer, der skal til for at undervise dem, som har behov for lektiehjælp. Lokalt i Greve vokser deres team af frivillige også, så vi håber på stor tilslutning af frivillige her i Mælkebøtten, så vi kan støtte ekstra op om hver enkelt elev" siger Anders Kollerup, der er børn- og ungemedarbejder i Gersagerparken.

Anders Kollerup slår også fast, at udover det praktiske i at have en lektiecafé i beboerhuset i Gersagerparken, vil det også være naturligt at kunne tilbyde og inddrage børnene i de aktiviteter, der foregår i Mælkebøtten hver uge.

Stor efterspørgsel fra forældre og børn

Mange børn og unge i Gersagerparken har givet udtryk for, at de ville være rigtig godt med en lektiecafé, da der er flere, der har brug for ekstra hjælp.

En stor del af de forældre, der har anden etnisk baggrund end dansk, kan have svært ved at forstå det danske sprog og skolesystem, og det kan derfor også være svært at give den lektiehjælp, som de unge har behov for.

Lektiecaf2For Ungdommens Røde Kors er det altid en fornøjelse at være med til at starte en ny lektiecafé op, for erfaringerne viser, at det virkelig gør en forskel. Børnene, skolerne og forældrene er glade for den ekstra støtte, og masser af børn og unge får ny viden, nye drømme og nye muligheder.

"Vi glæder os meget til at være med, når lektiecaféen går i gang, for vi vil gerne være med til at hjælpe børn og unge i Gersagerparken videre. De er jo hamrende seje, så de fortjener al den hjælp, vi kan give dem. Alle frivillige i URK er drevet af lysten til at gøre en forskel og hjælpe der, hvor det gavner. Følelsen af at hjælpe et barn eller en ung med at komme et skridt tættere på at få deres drømmeuddannelse, det er løn nok for os" siger Troels Boldt Rømer, lokal formand for Ungdommens Røde Kors i Greve.

Alle interesserede børn og unge kan møde op med deres lektier i Mælkebøtten hver torsdag mellem kl. 17.00 og 19.00. Der er altid behov for flere frivillige til lektiehjælpen, så kontakt gerne Anders Kollerup på tlf.: 60 35 46 77.

 


Børnekoncert i junglestemning


Brnekoncert 1Af: Hanne Hummelshøj, Hundige Kirke

Der var masser af junglestemning, sjov og sang, da Jungle Jim optrådte for omkring 100 børn i Hundige Kirke.

Han havde taget sin guitar, en masse vilde dyr og sin dyrepasser med - for ellers kan dyrene godt finde på at lave ballade.

Han sang en masse af de klassike børnesange om Mariehønen Evigglad og Papegøjen fra Amerika, og alle børnene sang med og hyggede sig sammen.

Budskabet var selvfølgelig, at vi skal være gode ved dyrene og hinanden.

Alle børnene havde en god formiddag.

Brnekoncert

 

 

 

 

 

Brnekoncert 2
 


Integration gennem uddannelse og refleksion


IstanbulAf: Marie Skjelbo Justesen

Søndag morgen den 18. september sætter ni unge mænd i alderen 18 – 25 år og tre turledere kursen mod Ankara og Istanbul i Tyrkiet.

De er alle med i projektet "Integration gennem uddannelse og refleksion", som gennem tre dele sætter fokus på uddannelse af rollemodeller blandt unge med anden etnisk baggrund.

Katja Giebel er én af de tre turledere, og hun har blandt andet stået for meget af programlægningen for projektet.

Hun fortæller, at projektets formål er at skabe bæredygtig integration, hvor kulturforskelle inddrages aktivt og positivt i arbejdet med at uddanne rollemodeller, som kan videreformidle, hvordan man navigerer i og rummer forskellighed i et samfund.

De gør alle en forskel

"De unge mænd er blevet udvalgt til projektet, fordi vi kunne se, at de i kraft af deres engagement i Greve Nord og omegn kunne inspirere andre drenge og unge mænd til også at engagere sig. Mange af dem arbejder frivilligt, udviser stor interesse for de sociale aktiviteter i lokalområdet eller har en form for status, måske fordi de er den ældste i en søskendeflok og har en god gennemslagskraft " forklarer Katja Giebel.

Alle disse dele kan bruges aktivt i arbejdet med at integrere børn og unge med anden etnisk baggrund gennem rollemodeller.

Det handler om at inddrage de mange stærke ressourcer, der findes i forskellige former i boligområder, hvor der bor mange beboere med anden etnisk baggrund - og bruge dem aktivt.

Tre vigtige faser

Integrationsprojektet er opdelt i tre dele for at klæde deltagerne ordentligt på – men også for at sikre, at de er bevidste om det ansvar, der følger med kasketten som rollemodel.

Den første del var en uges ophold på Vallekilde Højskole i februar, hvor de unge mænd blev undervist i de grundlæggende dele af det danske samfund, som demokrati, arbejdsmarked & uddannelsessystem samt sammenhængskraften i et samfund.

"Vi synes, at det er vigtigt, at de unge mænd både får en forståelse for, hvordan det hele hænger sammen i det danske samfund, og hvor vigtigt det er, at der er mennesker, der engagerer sig frivilligt. Derudover diskuterede vi også meget, hvordan man som en minoritet forener sin egen kultur med den danske" siger Katja Giebel.

Kunsten at bruge forskellene aktivt

Turen til Ankara og Istanbul var oprindeligt planlagt som en tur til Damaskus i Syrien i april. Her skulle deltagerne i projektets anden del ned og opleve, hvordan et kristent mindretal arbejder frivilligt med netop rollemodeller.

Dog blev turen aflyst pga. urolighederne i landet. Turen til Tyrkiet blev planlagt i stedet, og her skal de unge mænd møde en gruppe kurdere, der arbejder frivilligt med at hjælpe gadebørn.

"Rejsen til Istanbul skal både give deltagerne et indblik i det frivillige arbejde, som minoriteter laver for at fremme integrationen i et område, men det skal også få dem til at reflektere over, hvordan de selv kan bidrage aktivt som rollemodeller" siger Katja Giebel og fortsætter:

"Der er stor forskel på de unge mænd, og de kan hver især bidrage med noget forskelligt, og det er dét, som de skal blive klogere på. Derudover skal de uddannes til at tage ansvar, organisere og planlægge gennem mindre opgaver og projekter på turen".

Refleksion og indsigt

Der bliver uden tvivl en hel del udfordringer for deltagerne på turen til Tyrkiet, og det får forhåbentlig de unge mænd til at se indad og finde de kompetencer frem, som de selv bærer rundt på.

"Vi vil som turledere hele tiden få deltagerne til at reflektere over det, de oplever og tænker, og få det passet ind i den kontekst, som vi skabte sammen på højskoleopholdet. Det er jo målet, at de alle sammen kommer tilbage og har lyst til og føler sig udrustet til at være rollemodeller og deltage aktivt i det frivillige arbejde i Greve Nord" siger Katja Giebel.

Den sidste del af projektet er en opfølgningsweekend, og derudover bliver der arrangeret et foredrag for interesserede, som kortlægger forløbet og resultaterne af projektet.

 


Fakta:

• Turen starter søndag den 18. september og varer to uger.

• Der deltager ni unge mænd på turen og de tre turledere er Katja Giebel, Stine Hartmann og Janne Jønck.

• Projektet er finansieret gennem midler fra Egmont-Fonden, som BO-VEST ansøgte om i 2008.

• Den første forstudietur til Damaskus i Syrien blev foretaget af Janne Jønck og en enkelt af deltagerne. Under besøget blev de første kontakter til samarbejdspartnere fundet. Da rejsen blev ændret fra Syrien til Tyrkiet, blev der fundet nye samarbejdspartnere.

• Under opholdet på Vallekilde Højskole blev deltagerne undervist af en professionel fotograf, som gav dem nogle simple redskaber til at tage gode billeder. På rejsen til Tyrkiet vil alle de unge mænd tage billeder, der skal fungere som fotodokumentation. Fotografierne vil blive udstillet i løbet af vinteren.


 

Nyhedsbrevet
Klik her for at tilmelde dig!
Please wait

Aktiviteter i Greve Nord
thors collage

Her kan du se alle de mange aktiviteter og tilbud, som vi har i Greve Nord.
Læs mere